Методичні заходи з питань особливостей розвитку,

навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами, проведені у 2018-2019 навчальному році

 

Модератор заходів: методист з психологічної служби Шевченківського РМК.

Учасники: вчителі, які здійснюють навчання у інклюзивних класах (класні керівники), відповідальні за організацію інклюзивного навчання у закладах освіти.

 

Методичні заходи:

Семінар-практикум „Інтеграція дітей з особливими освітніми

потребами у колектив однолітків” (02.04.2019)

Ознайомившись із психолого-педагогічними аспектами інтеграції дитини з особливими освітніми потребами в учнівський колектив, перейшли до практичного блоку семінару, де учасникам було запропоновано вправи для сприяння успішній адаптації таких учнів, а саме: мозковий штурм „Взаємодія дитини з особливими освітніми потребами з класом”, вправи „Ресурси дитини з порушеннями розвитку” та „Моя позиція”, групова робота „Вирішення ситуацій”.

У ході методичного заходу особливу увагу було звернено на розкриття прихованих можливостей „особливої” дитини, її ресурсів /захоплення, вміння, мрії тощо/, опора на які полегшує та забезпечує успішність процесу налагодження міжособистісних стосунків, усунення ніяковості, розвитку соціальних та комунікативних вмінь та навичок дитини з особливими освітніми потребами. А створення сприятливої атмосфери у класі допоможе дитині з порушеннями психофізичного розвитку почуватися вільно у класі, досягати самостійності, настільки це можливо, набувати певних навичок соціальної поведінки. Адже дитячий колектив для „особливої” дитини є найпотужнішим ресурсом для розвитку.

Обговорюючи інструменти сприяння інклюзії, зупинилися на використанні такої методики групової роботи як „Коло друзів” або „Коло підтримки”. Метою методики є залучення до учнівського колективу ізольованих учнів, зокрема і для інтеграції в учнівський колектив дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Досвід застосування цієї технології представила вчитель початкових класів Шевченківської ЗОШ № 1 І-ІІІ ступенів Пікалова С.Ф. Вона зазначила, що застосування методики у роботі з „фокусною” дитиною сприяло зміні його поведінки, появі друзів серед однокласників, розкриттю власних можливостей.

 

Інструктивно-методична нарада

„Організація інклюзивного навчання у закладах освіти: нагальні питання” (18.01.2019)

Під час наради розглянули роль надання комплексної допомоги учням з ООП та їх батькам шляхом злагодженої роботи команди психолого-педагогічного супроводу та взаємодії закладів освіти з інклюзивно-ресурсним центром, обговорили актуальні питання щодо організації інклюзивного навчання, торкнулися питання реалізації обласного освітнього проекту „Розвиток інклюзивної освіти у Харківській області”.

 

Семінар-практикум „Інклюзивна освіта в дії”

(14.12.2018)

Семінар був побудований таким чином, щоб педагоги спершу мали можливість ознайомитися з теоретичним матеріалом щодо стану впровадження інклюзивної освіти у практику, особливостей роботи з учнями з різними порушеннями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного навчання. Звичайно, не оминули і обговорення проблем впровадження інклюзивної освіти. Вирішення проблемних питань проходило під час обміну досвідом з тими, хто вже має певні рішення у організації роботи в класах, де навчаються діти з ООП. Найбільше вчителів інклюзивних класів турбують питання щодо оформлення документації, планування, особливості організації роботи у класах, де навчається 2-3 особи з ООП з різними порушеннями психофізичного розвитку. Виникають складності при розробці індивідуальної програми розвитку, при залученні дитини до позакласної роботи, необхідність залучення до співпраці батьків, які перекладають повноваження на вчителів.

У ході практичної частини семінару, педагоги залучалися до інтерактивних форм роботи з метою визначення шляхів ефективної співпраці вчителя та асистента вчителя для здійснення освітнього процесу у інклюзивному класі.