Карантин. Дистанційне навчання.

Як правильно організувати „вимушені” канікули вдома.

Поради батькам

    Усі заклади освіти та дитячі садки зараз закрито на „вимушені” канікули. Більшість дітей залишаються вдома із батьками, які попри це повинні займатись і роботою. Іноді буває важко впоратись із дітьми, якщо у них багато вільного часу. Якщо на канікулах їх можна зайняти чимось на дворі, відвести у гуртки чи до бабусь-дідусів, то під час карантину вони вдома.

Зараз дуже непростий період для всіх, і помилково вважати, що діти нічого не помічають. Вони на це реагують, навіть якщо просто віддзеркалюють поведінку батьків.

    Дітям варто розповідати правду про те, що відбувається. Вони все розуміють. Коли інформація відсутня, дітвора починає застосовувати свою уяву та фантазію – тоді це сприятливе підґрунтя для тривоги. Говорити потрібно лише правду, але спрощувати її: не використовувати складних термінів, не описувати детально наслідки захворювання. Те, як подавати інформацію, залежить від віку дитини. Звичайно, найпростіше з дітьми дошкільного віку, їм це можна пояснювати через гру.

    Почати із себе. Перш за все вам варто звернути увагу на своє ставлення до карантину та епідемії. Батьківська поведінка має транслювати спокій і впевненість, тоді у дитини буде розуміння того, що все вдасться подолати.

    Акцентувати на діях. Ви маєте бути максимально відкритими до запитань і давати правдиві відповіді. Якщо не знаєте чогось, можна разом із дитиною знайти інформацію у достовірних джерелах: бути дослідниками разом. Не можна ігнорувати її запити. За своєю природою діти дуже допитливі, вони потребують постійного потоку інформації для розвитку та формування нервової системи.

Якщо ви проговорюєте те, що відбувається – це допоможе дітворі сформувати свою думку та бачення ситуації. Коли вони поводяться пасивно і не запитують про вірус, ймовірно, у неї існує страх. Не розповідаючи про вірус, ми можемо підсилювати ці почуття. Тому варто знайти підхід до дитини й поговорити про ситуацію, що склалась.

    Карантин потрібно пережити. Дорослим людям важко перебувати в ізоляції, а дітям це набагато складніше. Наше ставлення до них у цей період має бути толерантним, більш підтримувальним і спокійним, ніж зазвичай.

   Ставити реалістичні вимоги. На час карантину батьки з дітьми, ймовірно, не зможуть працювати на тому ж рівні, що раніше. І школярі не зможуть вчитись так само ефективно, як за звичайних умов. Це певний період, який мине і до якого варто адаптуватись.

Якщо ще донедавна діти раділи „вимушеним” канікулам, то вже за час пройденого карантину їх настрій змінився. Та дуже важливо, щоб всі усвідомлювали, що на карантині потрібно звикнути до іншого режиму дня. Відразу варто намагатися правильно організувати робочий день дитини, щоб повернення з карантину до закладу освіти відбулося максимально комфортно.

Найголовніше правило – це дотримання режиму дня та балансу навчання і відпочинку. Умовний домашній графік значно краще структурує час. Графік потрібен, щоб дитина мала певні межі, в яких вона буде більш організованою. Так і ви, батьки, встигатимите більше, і дітвора отримуватиме достатньо уваги.

    Зберегти звичний режим дня. Розпорядок дня – це ще й те, що дає почуття безпеки дитині. Тобто лягати спати і прокидатись у той самий час, снідати, обідати й так далі. Це значно полегшить адаптацію дитини до нових навчальних умов та створить робочий настрій. Звісно, у режимі карантину відтворити звичний режим на 100% буде складно, але треба намагатись зберегти основні пункти.

Беріть за основу шкільний розпорядок дня, оскільки він для дитини найбільш звичний. Розбийте день на невеликі проміжки часу. Наприклад: ранкова зарядка, сніданок, навчання, фізичні вправи чи руханки (ігри), обід, ігри чи заняття творчістю, вечеря, час для гаджетів чи спілкування з друзями через відеочати, читання, підготовка до сну.

Навчання

    Щоб діти не сприймали карантин як позапланові канікули, організуйте їм час для навчання. Тепер вчителі, учні, а часто і батьки активно засвоюють онлайнові платформи для спілкування та виконання завдань. Підтримуйте зв’язок з учителями.

Звісно, чим молодша дитина, тим складніше їй навчатись дистанційно. Для цього їм просто не вистачає психологічної готовності та рівня мотивації.

Ваша здатність мотивувати дитину до навчання стане одним з найважливіших аспектів організації навчання вдома. Щоб адаптація до нового формату навчання відбувалась легше і мотивація до навчання росла, не забувайте хвалити дитину. Вказуйте на всі її успіхи, якими б дрібними вони не були. Під час вимушеної ізоляції непросто всім, а добрі слова від найрідніших підтримують найкраще.

У дитини з часом може зникати мотивація до навчання – це нормально. Спробуйте разом створити нову атмосферу, дайти зрозуміти, що цінуєте її старання. Дитині важливо знати, що якщо щось не вдається – це не катастрофа. Проте це дозволить дитині уникнути зайвої тривоги щодо покарання і розчарування. Так вона буде розуміти, що її зусилля важливі і їх цінують. Одночасно це означатиме, що ви не контролюєте, а хвилюєтеся і готові допомогти.

Дітей дошкільного віку не потрібно змушувати до певного виду діяльності: лише йти за їх інтересами. Якщо хоче малювати – то помалюйте, вирішує складати пазли – займіться їх складанням.

А для дітей шкільного віку пропонуємо кілька порад, які допоможуть у організації дистанційного навчання вдома. У цей час найголовнішим є:

Грамотний тайм-менеджмент. Дітям взагалі важко довго втримувати увагу на чомусь, а тим паче – якщо вони вдома. Щоб навчання не розтягувалось на весь день, щоранку складайте мінірозклад. Детально прописуйте, що скільки часу проводити над завданням, а скільки – за відпочинком. Обов’язково робіть перерви хоча б кожні 20-30 хвилин – так дитина ще не встигне остаточно втомитись. А завдяки розкладу вона бачитиме, коли далі зможе займатись чимось цікавим.

Окремі робочі місця. Разом із дитиною розмістіть на її столі для навчання всі необхідні для цього предмети (бажано із запасом). Так учень сам долучиться до створення свого робочого простору, це слугуватиме додатковим стимулом займатись справами.

Фізичні вправи також дуже важливі

   Психологи рекомендують сім’ям щодня виділяти час на фізичні вправи, використовуючи онлайн-відео, музику чи рухливі ігри. Це додасть бадьорості, енергії і зміцнить імунітет дитини.

Ігри та творчість

    Дозволяйте їм обирати самій заняття та ігри. Цікавтеся, що вони хотіли б сьогодні зробити і які плани мають на тиждень. Важливо прислухатись до них та їхніх бажань. Дитина може гратись як з дорослими, так і сама, за умови, якщо перший раз це заняття вона виконувала разом з батьками.

На час карантину потрібно підготуватись і знайти нові варіанти для ігор з дітьми: вони не зможуть робити одне й те саме щодня. У соцмережах можна знайти багато ідей, чим зайняти дітвору. Наприклад, для малят цінно, коли батьки граються з ними на одному рівні: сідають разом на килим і роблять щось спільне.

Планувати всі активності варто з урахуванням інтересів дитини, адже для кожного віку вони свої. Якщо діти ходять на гуртки, виділіть для цього окремий час: нехай діти танцюють, співають, освоюють різні техніки, вчать нові слова іноземною мовою тощо. Якщо займаються спортом, то по можливості заохочуйте продовжувати тренування вдома.

Дітей варто залучати до домашніх справ: вони за прикладом батьків поступово вчаться багатьох речей. Вільний час можна використовувати для спільних приготувань їжі, наведення порядку вдома, розібрати гардероб, подивитися пізнавальний документальний фільм, приготувати улюблену страву, зайнятися вирішенням головоломок, ребусів, складання пазлів, гра в настільні ігри та багато іншого. Такі заняття об’єднують усіх членів родини та можуть бути чудовим способом провести час усім разом під час „вимушених” канікул.

Час для гаджетів

   Для ігор та розваг не використовуйте часто гаджети. Або краще звідти видалити усе зайве й залишити лише додатки для розвитку та навчання. І якщо вже дитина сидітиме в гаджеті (а вона сидітиме!) – то принаймні робитиме це з користю.

У іншому випадку вам варто суворо контролювати екранний час дитини. Щодня виділяйте конкретний час, коли вони можуть використовувати свої гаджети для гри, спілкуватися у соцмережах, перегляду фільмів, мультфільми тощо.

Читання

    І декілька слів про книжку та читання. Радимо батькам спонукати дітей будь-якого віку до читання. А для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку корисним буде читання книги вголос разом з малятами перед сном. Важливо заохочувати своїх дітей говорити про сюжет, свої відчуття, обговорювати героїв.

Так, коронавірус та карантин – це виклик, але режим, розумні технології в розумних руках та позитивне налаштування – чудова йому відповідь. Не варто сприймати карантин як те, що ускладнює життя. Використовуйте його для того, щоб провести більше часу з дітьми: вони насправді дуже потребують нашої уваги. Так, за спільними справами і навчанням тижні „вимушених” канікул минуть непомітно.

 

 

Якщо потрібна допомога –

безкоштовні телефони „гарячих ліній”:

Національна дитяча „Гаряча лінія”. Для дітей і про дітей:

 

0 800 500 225 (зі стаціонарних та мобільних телефонів)

або

116 111 (з мобільних телефонів)

           Національна „Гаряча лінія” з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та тендерної дискримінації:

 

Національна „Гаряча лінія” з протидії булінгу:

Омбудсмен з прав дитини в Україні:

 

044 255 64 50

 

 

Єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги:

0 800 213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів)

 

Профілактика насильства та булінгу

Нормативно-правові документи:

Закон України від 15.11.2001 №2789-ІІІ “Про попередження насильства в сім’ї” завантажити

Закон України від 26.04.2001 №2402-ІІІ “Про охорону дитинства” (із змінами) завантажити

Закон України від 20.06.2012 № 4988-VI “Про ратифікацію Конвенції Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства” завантажити

Наказ Міністерства соціальної політики від 17.09.2012 № 581 “Про затвердження рекомендацій щодо проведення щорічної акції “16 днів проти насильства” завантажити

Наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 19.08.2014 № 564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення» завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.10.2014 року №1/9-557 “Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей” завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.12.2016 №1/9-680 “Щодо захисту дітей від усіх форм насильства, образ, недбалого й жорстокого поводження” завантажити

Закон України від 07.12.2017 року № 2229 „Про запобігання та протидію домашньому насильству”

Лист Міністерства освіти і науки України від 20.03.2018 року № 1/9-168 „Про виконання законодавчих вимог у зв’язку із прийняттям Закону України „Про запобігання та протидію домашньому насильству” від 7 грудня 2017 року № 2229”

Лист Міністерства освіти і науки України від 18.05.2018 № 1/11-5480 “Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильства”

Постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 року № 658 «Про затвердження порядку взаємодії суб`єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі»

Наказ Міністерства освіти і науки України  від 02.10.2018 № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендації  щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства  і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами»

Лист Міністерства освіти і науки України від 18.10.2018 № 1/9-635 “Щодо реалізації Закону України “Про запобігання та протидію домашньому насильству” завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 30.10.2018 № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик виявлення та протидії домашньому насильству” завантажити

Лист МОН України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»

Закон України від 18.12.2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.01.2019 року № 1/11-881 „Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)” від 18 грудня 2018 р. № 2657- VIII”

Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06. 2019 року № 1/9-414 „Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”

Лист Міністерства освіти і науки України від 11.11.2019 року № 6/776-19 „Щодо відзначення Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства та сексуальної експлуатації”

 

Телефони «гарячих ліній»

Методичні матеріали

Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

(16 – 20 вересня)

Тема цькування у школі щораз набуває все більшої гостроти і останнім часом є однією серед найактуальніших в українській освіті. На початку навчального  року громадські організації, органи державної влади та активісти об’єднались для того, щоб привернути увагу суспільства до проблеми булінгу і шляхів її вирішення.

Саме тому з 16 до 20 вересня в рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я МАЮ ПРАВО!» буде проходити Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу під хештегом #РазомПротиБулінгу.

Впродовж Всеукраїнського тижня з протидії цькування по всій Україні відбудуться різноманітні просвітницькі заходи, спрямовані на інформування учасників освітнього процесу щодо таких аспектів: запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу (цькування), формування в суспільстві небайдужості до проблеми булінгу тощо.

 

18 листопада – Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації

та сексуального насильства

Сексуальна експлуатація та сексуальне насильство щодо дітей досі залишається трагічною реальністю. Це порушення прав дітей, що завдає довготривалих та часто згубних наслідків на все їхнє життя. Аби запобігти цим злочинам, сприяти кримінальному переслідуванню винних і захистити жертв насильства Рада Європи у 2015 році запровадила Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства, який проходить 18 листопада.

Основними завданнями Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства та сексуальної експлуатації є:

– підвищення рівня обізнаності суспільства про проблему сексуального насильства та сексуальної експлуатації дітей;

– сприяння відкритої дискусії щодо питань попередження сексуального насильства та захисту дітей;

– сприяння ратифікації та виконанню Конвенції Ради Європи про захист дітей від сексуального насильства та сексуальної експлуатації.

Проблема сексуального насильства над дітьми є проблемою прихованою. Надзвичайно важко встановити кількість потерпілих дітей. За даними Ради Європи кожна п’ята дитина (в Україні – 21%) страждає від різних форм сексуального насильства. У понад 80% таких випадків злочинець є знайомою для дитини людиною.  Це можуть бути члени сім’ї, друзі, сусіди. У випадку, коли агресор є близьким родичем, дитина може не розповідати про насильство аж допоки не стане дорослою. А може не розповісти ніколи.

Ця проблема вимагає постійного моніторингу й подальшого всебічного вивчення. Спільні зусилля держави та всіх небайдужих повинні стати основою для розробки законів і ефективних заходів з метою обмеження й подолання цього ганебного явища.

 

Щорічна акція „16 днів проти насильства”

Під час проведення Акції доцільно привернути увагу на:

25 листопада – Міжнародний день ООН з викоренення насильства щодо жінок – присвячений сестрам Мірабаль, які були жорстоко вбиті під час диктатури Трухильо у Домініканській Республіці у 1960 році;

01 грудня – Всесвітній день боротьби із СНІДом. Вірус імунодефіциту людини та синдром набутого імунодефіциту стрімко поширюється у всьому світі;

06 грудня – річниця з дня „Монреальської різанини”, коли 14 жінок-студенток були вбиті злочинцем лише через те, що „вони були феміністками”;

10 грудня – День прав людини. Уряди країн-членів ООН 10 грудня 1948 року визнали права людини „на життя, свободу та недоторканість особи для всіх без винятків”, підписавши Загальну декларацію прав людини.

Основними завданнями Акції є:

– привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків;

– проведення інформаційних кампаній з метою підвищення обізнаності населення України з питань попередження насильства в сім’ї, жорсткого поводження з дітьми, формування свідомості всіх верств населення  щодо нетерпимого ставлення до насильства;

– проведення місцевих або регіональних заходів, громадських слухань з питань попередження насильства в сім’ї, гендерного насильства та торгівлі людьми;

– підтримання представників соціальних закладів щодо популяризації соціального ефекту, результатів від звернення за допомогою при насильстві;

– сприяння утвердженню ненасильницької ідеології в українському суспільстві.

Методичні посібники

Урок Стоп булінг для учнів 1-8 класів та 9-11 класів завантажити

Урок на тему: „Інтимні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?” серед учнів 7-11 класів. Матеріали уроку розміщені за посиланням

http://interactive.ranok.com.ua/course/group/ranok-yrok-stop-sexting

Корисні посилання щодо теми антибулінгу на сайті МОН України.

Інформаційні матеріали Центру гендерної культури для проведення заходів до  Всесвітньої кампанії «16 днів проти насильства» з метою попередження випадків домашнього насильства, усіх форм дискримінації, привернення уваги учнівської і студентської молоді до актуальних проблем забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Додаткову інформацію можна отримати на веб-сайті Центру гендерної культури: www.genderculturecentre.org.

Довідник організацій, які надають допомогу потерпілим від насильства.

Довідник розроблено громадською організацією «Центр «Жіночі перспективи» за ініціативи та підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», який фінансується Міністерством міжнародних справ Канади, впроваджується Канадським бюро міжнародної освіти у партнерстві з Координаційним центром з надання правової допомоги.

У Довіднику міститься інформація про організації та установи державної і недержавної форми власності, які надають послуги особам, які постраждали від домашнього насильства в усіх регіонах України, станом на червень 2016 року. Довідник буде корисний працівникам центрів безоплатної правової

допомоги, адвокатам, юристам та іншим фахівцям, які надають допомогу або хотіли би підтримати постраждалих від насильства у сім’ї, а також тим, хто став або може стати жертвою та/або свідком домашнього насильства.

Методичний посібник «Формування навичок безпечної поведінки дітей» (Частина 1. Вчимо дитину захищатися) 

Сценарії інтерактивних ігор для просвітницької роботи з дітьми віком 10-13 років щодо попередження сексуального насильства та сексуальної експлуатації.

Методичний посібник «Формування навичок безпечної поведінки дітей» (Частина 2. Я вмію себе захистити)

Сценарії інтерактивних занять для просвітницької роботи з дітьми віком 14-18 років щодо попередження сексуального насильства та сексуальної експлуатації.

Методичний посібник «Навчіть дитину захищатися» 

Посібник для просвітницької роботи з питань попередження сексуального насильства над дітьми.

Найважливіша в посібнику інформація стосується того, які ситуації та сигнали у поведінці дитини повинні викликати тривогу дорослої людини. Для просвітницької роботи з дітьми 4-6 років автори пропонують сценарії інтерактивних бесід, покликаних навчити дитину п’ятьох правил безпечної поведінки: (1) Тут мене не торкайся! (2) Твоє тіло належить тільки Тобі! (3) Добре зробиш, коли розкажеш про секрети, які Тебе турбують! (4) «НІ» означає «НІ»! (5) «Ні – біжи – розкажи!»

Книжка для дітей Кіко та рука

Ця книжка для читання  пояснює дітям правило „Тут мене не торкайся”. Ви можете прочитати її своїм дітям, щоб навчити їх того, які торкання є дозволеними, а які – ні.

Плакати Громадської міжнародної правозахисної організації „Ла Страда-Україна”.

Методичні матеріали   за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/0B8gzhDgyCK6_TFoxX3VfLW5ybTQ

Відеоматеріали

Відеоролики Я – сильний. Я – проти насильства. У відеороліку відомі чоловіки: політики, військові, поліцейські висловлювали думку про неприпустимість застосування сили щодо жінок у вірішенні сімейних конфліктів.

Військові проти насильства                                          

Поліцейські проти насильства

Політики проти насильства                        

Василь Вірастюк – скажи ні насильству

Час зупинити насильство

Розкажи дорослому, якому довіряєш

 

Дистанційні курси

– Дистанційний курс від Prometheus „Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти”.

– Курс від „Всеосвіти” – Протидія шкільному насильству допоможе поглянути на проблему з різних сторін та організувати максимально ефективну протидію прояву насильницьких дій в учнівському середовищі.

/Курс може бути зарахований як підвищення кваліфікації, відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800/

Пройти курс можна за посиланням: https://vseosvita.ua/course/protydiia-shkilnomu-nasylstvu-1.html

 

Протидія торгівлі людьми

Нормативно-правові документи

Конвенція ООН про права дитини від 20.11.1989 року.

Конвенція Ради Європи про заходи щодо протидії торгівлі людьми (2005 р.).

Конвенція Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації і сексуального насильства від 25.10.2007 року.

Закон України „Про протидію торгівлі людьми” від 20 вересня 2011 року № 3739 (із змінами).

Постанова Кабінету  Міністрів України „Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2015 року” від 21 березня 2012 року № 350.

Постанова Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку встановлення   статусу   особи,   яка   постраждала   від   торгівлі   людьми”   від 23 травня 2012_№ 417.

Постанова Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми” від 22 серпня 2012 року № 783 (із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ від 04 березня 2013 року № 71).

Кодекс України Про адміністративні правопорушення.

Кримінальний Кодекс України.

Постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 111 “Про затвердження Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року” завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.03.2016 р. № 1/9-187 „Про поширення інформаційної продукції з питань запобігання торгівлі людьми”.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.04.2016 № 405 “Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року” завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 03.10.2016 № 1/9-522 “Про проведення інформаційно-освітньої роботи щодо протидії торгівлі людьми” завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 20.01.2017 №1/9-18 “Про використання на сайтах навчальних закладів та установ системи освіти інформаційних банерів щодо захисту прав дитини” завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 19.06.2017 №1/9-335 “Про проведення інформаційно-освітньої роботи щодо запобігання торгівлі людьми” завантажити

Лист Міністерства освіти і науки України від 17.07.2018 № 1/9-453 „Про проведення інформаційних кампаній щодо протидії торгівлі людьми”

Лист Міністерства освіти і науки України від 06.12.2018 року № 1/9-740 „Щодо використання електронного курсу „Основи протидії торгівлі людьми”.

Телефони „гарячої лінії”

Методичні матеріали:

18 жовтня – Європейський день протидії торгівлі людьми

Європейський день боротьби з торгівлею людьми був започаткований 18 жовтня 2007 року Європейським Парламентом, як день консолідації діяльності з підвищення рівня обізнаності щодо феномену торгівлі людьми, особливо жінками та дітьми, небайдужості громадськості до цього явища та візуалізації проблеми на глобальному рівні. Небайдужість громадськості до цього явища і візуалізація проблеми на глобальному рівні – запорука успішної боротьби з цією проблемою.

Нагадаємо, що 17 листопада 2005 року була підписана Конвенція Ради Європи «Про боротьбу з торгівлею людьми». Декілька років опісля Європейський Парламент одностайно прийняв звіт «Стратегії запобігання торгівлі жінками і дітьми, які є вразливими до сексуальної експлуатації». Прийняття цього звіту Членами Європейського Парламенту спонукає країни – члени ЄС вживати більше заходів для боротьби з торгівлею людьми і покращувати захист прав потерпілих осіб.

Країни, що ратифікували Конвенцію Ради Європи «Про боротьбу з торгівлею людьми» вдосконалюють систему надання допомоги потерпілим за коштами державних структур, процедури розгляду судових справ, координують діяльність силових відомств у сфері протидії торгівлі людьми з боку відповідних державних установ.

Людина – не товар! Цінність людського життя – не предмет торгівлі!

30 липня – Всесвітній день протидії торгівлі людьми

Саме 30 липня 2014 року Організація Об’єднаних Націй відзначила перший в історії Всесвітній день протидії торгівлі людьми. Цей день має на меті підвищити поінформованість громадськості про цю глобальну проблему і привернути увагу до тяжкого становища мільйонів жінок, чоловіків і дітей з усіх куточків світу, які стали жертвами торгівлі людьми, а також заохотити людей активно допомагати і протидіяти цьому злочину. 

Торгівля людьми є одним із найсерйозніших злочинів проти людини, який має як економічні, соціальні, педагогічні, так і психологічні причини.

Незважаючи на здійснення певних зусиль з боку держави в напрямку протидії торгівлі людьми – криміналізацією злочину в національному законодавстві – прийняття та виконання Комплексної програми протидії торгівлі людьми, проблема торгівлі людьми залишається актуальною і це негативне явище має стійкі тенденції до поширення.

Аби уникнути біди у майбутньому та не потрапити в рабство, слід дослухатись до порад фахівців:

– нікому не довіряйте ваш паспорт. Документи, що засвідчують Вашу особу, завжди повинні знаходитись тільки у Вас;

– залиште вдома, своїм друзям чи близьким детальну інформацію про своє перебування за кордоном з адресою та контактними телефонами, а також копію свого закордонного паспорту і контракту;

– якщо Ви плануєте взяти шлюб з іноземним громадянином (громадянкою), скористайтеся порадами юриста чи фахівців посольств країни, в якій Ви плануєте жити, стосовно Ваших прав та прав Ваших дітей, народжених за кордоном та в Україні. А також пам’ятайте, що фіктивний шлюб – порушення закону. Це може стати причиною Вашого ув’язнення або депортації;

– не забудьте з’ясувати номери телефонів українських посольств та консульських представництв у країні, до якої Ви виїжджаєте. Якщо Ви опинилися у скрутній ситуації, залишилися без паспорту або Вам хтось загрожує, – звертайтесь до представників посольств своєї країни;

– скористайтесь послугами неурядових організацій та служб, які активно працюють у зарубіжних країнах, надаючи допомогу особам, які опинились у складному становищі;

– зверніть увагу на те, що термін перебування на території іноземної держави зазначений у Вашій візі. Порушення візового режиму унеможливлює Ваш наступний виїзд за кордон;

– не забувайте, що знання хоча б елементарних слів іноземної мови значно полегшить Ваше перебування за кордоном.

 

Програма з протидії торгівлі людьми Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція

Посібник „Особиста гідність. Безпека життя.Громадянська позиція” 7 клас

Посібник „Особиста гідність. Безпека життя.Громадянська позиція” 8 клас

Посібник „Особиста гідність. Безпека життя.Громадянська позиція” 9 клас

Посібник „Особиста гідність. Безпека життя.Громадянська позиція” 10 клас

Посібник „Особиста гідність. Безпека життя.Громадянська позиція” 11 клас

Програма для батьків „Творимо світ, безпечний для дитини

 

Методичні посібники для педагогів

Заняття „Національна дитяча „Гаряча лінія” – для дітей та про дітей” для учнів та учениць 5-11 класів.

Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення.

Соціально-педагогічні основи захисту прав людини, протидії торгівлі людьми та експлуатації дітей.

Курс “Знай та захищай свої права” для 7-9 класів.

Відеоматеріали:

Навчальний фільм „Станція призначення – ЖИТТЯ”

Навчальний фільм „Дві маленькі дівчинки”

Навчальний фільм „Небезпечна гра” (І частина)

Навчальний фільм „Небезпечна гра” (ІІ частина)

Їдете за кордон? Подбайте про свою безпеку!

Стоп сексуальній експлуатації дітей

Практичні поради з використання навчальних фільмів у закладах освіти.

Методичні рекомендації щодо використання навчального мультиплікаційного фільму „Дві маленькі дівчинки” з профілактики торгівлі людьми у закладах освіти.

Електронний курс „Торгівля людьми – сучасне рабство”:

Пройти електронний курс „Торгівля людьми – сучасне рабство” можна на сайті Міжнародної організації міграції (розділ „Корисні посилання”) або за посиланням http://iom.org.ua/trafficking/flash_container/index.html

 

Всеукраїнський конкурс

авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів

„Нові технології у новій школі”

Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів „Нові технології у новій школі”, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 31.05.2018 року № 555 та зареєстровано у Міністерстві юстиції України 26.06.2018 року за № 744/32196

2018/2019 навчальний рік

Номінація „Профілактичні програми”

Нормативні документи

– Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.2018 року № 1044 „Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів „Нові технології у новій школі” у номінації „Профілактичні програми”;

– Наказ Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 05.11.2018 року № 284 „Про проведення ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів „Нові технології у новій школі” у номінації „Профілактичні програми”.

2019/2020 навчальний рік

Номінація «Корекційно-розвиткові програми»

Нормативні документи

– Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.08.2019 року № 1052 „Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів “Нові технології у новій школі” у номінації „Корекційно-розвиткові програми”;

– Наказ Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 24.09.2019 року № 231 «Про проведення ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів “Нові технології у новій школі” у номінації “Корекційно-розвиткові програми”.

 

До тижня протидії торгівлі людьми

Посилання на навчальні фільми з протидії торгівлі людьми:

– матеріали міжнародних організацій МОМ та Ла Страда-Україна:

“Станція призначення життя” (MIGRACIA)

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=jalSsmiBrWs

“Дві маленьки дівчинки”

https://www.youtube.com/watch?v=qTtMWtXhS1g

“Життя на продаж”

https://www.youtube.com/watch?v=3yGUs-F_4cE

“Справжня історія постраждалої…”

https://www.youtube.com/watch?v=TCf5lQBIUWc

ютуб “Ла Страда-Україна” навчальне корисне відео і соціальна реклама

https://www.youtube.com/channel/UC6wbQ9UyDJXSJobRzkZsc0g/videos

Цікавим також є фільм студії “Правда ПРО…” для роботи з дітьми 17+. Фільм знятий  на запит однієї з конфесій, про що свідчать останні кадри. Тому слід вчасно припинити перегляд або взяти це питання в обговорення. Тобто зазначити, що є різні шляхи подолання цієї проблеми. Відповідно до Конституції України кожен громадянин має право на свободу віросповідання та свободу самовизначення.

“Правда про торгівлю людьми”

https://www.youtube.com/watch?v=okuBPc_FsGw

 

Позитивні емоції. Поради на кожен день.

Правила гарного настрою